4. november 2012

Børnekunst på væggene

GRISE




Børnene tegner med vandfast tusch først.
 Jeg plejer at tegne sammen med børnene.
Jeg fortæller at først tegner vi krop - hoved - øre - øjne - osv...
Derefter maler de med tynd maling (acrylmaling fortyndet med meget vand, eller vandfarver)så de sorte streger ikke bliver malet over og ikke kan ses.
Det ser rigtigt god ud når det limes øjne på, grisen får et mer markeret og levende udtryk.



SKIB

Skibene er tegnet op på samme måde som grisene. 
Farven er ikke fortyndet fordi papiret er mørkeblåt og derfor har børnene også malet den sort streg tykkere til sidst for at lave den ekstra tydelig på det mørke papir.






SPØGELSE

Spøgelserne er malet direkte på det blå papir med fortyndet acrylfarve.
Vi har limet øjne på for at få lidt mere liv i de fine spøgelser

Jeg har snakket med børnene hvordan spøgelser kan se ud og jeg har malet sammen med dem der har haft brug for det. Mange af børnene har ikke haft så meget brug for vejledning da de fleste ved hvordan et spøgelse ser ud. Det jeg oftest skal fortælle dem er, at de skal huske at male over hele papiret så det bliver til et stort spøgelse.